В'їзд (виїзд) та перебування іноземців в Україні регулюється Законом України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» від 22 вересня 2011 року, Порядком продовження строку перебування та продовження або скорочення строку тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства на території України, затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2012 року № 150, та Порядком оформлення, виготовлення і видачі посвідки на постійне проживання та посвідки на тимчасове проживання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2012 року № 251.
Іноземці в'їжджають (виїжджають) в Україну через пункти пропуску на державному кордоні за національним паспортом i у разі наявності візи, якщо інший порядок в'їзду не встановлено законодавством або міжнародними договорами України.
Всі категорії віз оформлюються дипломатичними представництвами та консульськими установами України за кордоном.
Разова віза на строк до 15 днів для в’їзду в Україну може бути також оформлена в аеропортах «Бориспіль», «Одеса», «Сімферополь» та Одеському морському торгівельному порту іноземцям та особам без громадянства, що не змогли завчасно оформити візи в дипломатичному представництві або консульській установі України, та мають поважну причину невідкладно в’їхати в Україну, а саме:
1) з дипломатичною або службовою метою за клопотанням органів державної влади України;
2) з метою ліквідації наслідків надзвичайної ситуації в Україні за клопотанням Міністерства надзвичайних ситуацій;
3) з метою невідкладного медичного лікування або участі в похованні близького родича, що підтверджено відповідними документами;
4) у разі необхідності транзитного проїзду через територію України членів екіпажів іноземних суден, що перебувають в українських портах, за наявності виписки із суднової ролі.
Разові візи на строк до 15 днів для в’їзду в Україну громадян Антигуа і Барбуди, Барбадосу, Республіки Маврикій, Республіки Ель Сальвадор, Республіки Сейшельські Острови та Турецької Республіки з метою туризму оформляються в аеропортах «Бориспіль», «Одеса», «Сімферополь» та Одеському морському торгівельному порту за наявності документів, що підтверджують туристичний характер поїздки.
На території України Департамент консульської служби Міністерства закордонних справ оформляє візи у випадках, передбачених міжнародними договорами.
Паспортний документ подається іноземцем та особою без громадянства для реєстрації у пункті пропуску через державний кордон посадовій особі Державної прикордонної служби. Реєстрація проводиться на термін не більш як 90 днів протягом 180 днів з дати першого в’їзду.
Строк перебування іноземців та осіб без громадянства на території України, паспортні документи або документи, що підтверджують особу без громадянства, яких зареєстровано посадовою особою Державної прикордонної служби, продовжується територіальними органами або підрозділами Державної міграційної служби у порядку, передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2012 року № 150 «Про затвердження Порядку продовження строку перебування та продовження або скорочення строку тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства на території України».
Оформлення іноземцям та особам без громадянства посвідок на тимчасове або постійне проживання здійснюється територіальними органами або підрозділами Державної міграційної служби у порядку, передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2012 року № 251 «Про затвердження Порядку оформлення, виготовлення і видачі посвідки на постійне проживання та посвідки на тимчасове проживання і технічного опису їх бланків та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2002 р. № 1983».
Іноземець та особа без громадянства у разі втрати на території України паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, повинні про це негайно письмово повідомити територіальний орган або підрозділ Державної міграційної служби, який зобов’язаний видати довідку та надіслати відповідне повідомлення до Адміністрації Державної прикордонної служби. У такому разі питання про продовження строку перебування іноземця та особи без громадянства на території України чи їх виїзду з України вирішується після отримання ними в дипломатичному представництві чи консульській установі країни громадянської належності або походження чи попереднього постійного проживання паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, на підставі особистої заяви, копії довідки, виданої територіальним органом або підрозділом Державної міграційної служби, про втрату такого документа та довідки, виданої Адміністрацією Державної прикордонної служби, про перетинання державного кордону (в разі, коли строк перебування під час останнього в’їзду не продовжувався).
Транзитний проїзд іноземців через територію України дозволяється за наявності у них транзитної візи типу «В», візи країни прямування, проїзних квитків або інших документів, що підтверджують транзитний характер поїздки.
«З 16 січня 2017 року в Посольстві започатковано оформлення українських віз засобами інформаційно-телекомунікаційної системи «Віза», що уможливлює іноземцям та особам без громадянства реєстрацію візового клопотання он-лайн та призначення дати подачі документів в установі безпосередньо через сайт http://visa.mfa.gov.ua .
Зазначене нововведення спрямоване на створення прозорих та доступних умов оформлення віз, спрощення візових процедур загалом.
При цьому наголошуємо, що фото заявників, що завантажується до ІТС «Віза» має бути якісним, за зразком «фото на паспорт».
Since January 16, 2017 Embassy started the issuance of the Ukrainian visas programmed by information-telecommunication system "Visa" that enables foreigners and stateless persons to register their visa application online and to schedule an appointment at the Ukrainian Consular office directly through the site http://visa.mfa.gov.ua .
The above mentioned innovation aimed at creating transparent and accessible conditions for issuing visas and simplifying visa procedures.
Please note that applicant’s photo uploaded to system "Visa" ought to be of a high quality (passport photo standard).»
Країна |
Режим поїздок |
Примітка * |
Австрія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Австралія |
Візовий |
|
Азербайджан |
Безвізовий |
|
Албанія |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Алжир |
Візовий |
|
Ангола |
Візовий |
|
Антигуа і Барбуда |
Візовий |
|
Андорра |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Аргентина |
Безвізовий до 90 діб протягом 365 діб |
|
Афганістан |
Візовий |
|
Багами |
Візовий |
|
Бангладеш |
Візовий |
|
Барбадос |
Візовий |
|
Бахрейн |
Візовий |
|
Беліз |
Візовий |
|
Бельгія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Бенін |
Візовий |
|
Білорусь |
Безвізовий (поїздки за внутрішніми паспортами) |
|
Болгарія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Болівія |
Візовий |
|
Боснія та Герцеговина |
Безвізовий до 30 діб протягом 60 діб |
|
Ботсвана |
Візовий |
|
Бразилія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб з метою туризму та бізнесу |
|
Бруней Даруссалам |
Безвізовий до 30 діб |
|
Буркіна-Фасо |
Візовий |
|
Бурунді |
Візовий |
|
Бутан |
Візовий |
|
Вануату |
Візовий |
|
Ватикан |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Великобританія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Венесуела |
Візовий |
* крім ДП, СП |
В'єтнам |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Вірменія |
Безвізовий |
|
Габон |
Візовий |
|
Гаїті |
Візовий |
|
Гайана |
Візовий |
|
Гамбія |
Візовий |
|
Гана |
Візовий |
|
Гватемала |
Візовий |
|
Гвінея |
Візовий |
|
Гвінея Бісау |
Візовий |
|
Гондурас |
Візовий |
|
Гонконг (Китай) |
Безвізовий до 14 діб |
|
Гренада |
Візовий |
|
Греція |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Грузія |
Безвізовий |
|
Данія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Джібуті |
Візовий |
|
Домініка (Співдружність) |
Візовий |
|
Домініканська Республіка |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Еквадор |
Візовий |
|
Екваторіальна Гвінея |
Візовий |
|
Еритрея |
Візовий |
|
Естонія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Ефіопія |
Візовий |
|
Єгипет |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Ємен |
Візовий |
|
Замбія |
Візовий |
|
Зімбабве |
Візовий |
|
Ізраїль |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Індія |
Візовий |
|
Індонезія |
Візовий |
|
Ірак |
Візовий |
|
Іран |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Ірландія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Ісландія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Іспанія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Італія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Йорданія |
Візовий |
|
Кабо-Верде |
Візовий |
|
Казахстан |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Камбоджа |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Камерун |
Візовий |
|
Канада |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Катар |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Кенія |
Візовий |
|
Киргизія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Китай (КНР) |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Кіпр |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
К Н Д Р |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Колумбія |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Конго (Демократична Республіка) |
Візовий |
|
Конго (Народна Республіка) |
Візовий |
|
Корея |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Коста-Ріка |
Візовий |
|
Кот-д'Івуар |
Візовий |
|
Куба |
Візовий |
* крім ДП, СП, офіційних паспортів, членів екіпажів морських та повітряних суден, а також поїздок з метою лікування |
Кувейт |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Лаос |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Латвія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Литва |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Ліберія |
Візовий |
|
Ліван |
Візовий |
|
Лівія |
Візовий |
|
Ліхтенштейн |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Люксембург |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Маврикій |
Візовий |
|
Мавританія |
Візовий |
|
Мадагаскар
|
Візовий |
|
Македонія
|
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб (з 16 березня 2015 року до 15 березня 2018 року) |
|
Малайзія |
Візовий |
|
Малі |
Візовий |
|
Мальта |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Марокко |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Мексика |
Візовий |
* крім ДП |
Молдова |
Безвізовий |
|
Монако |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Монголія |
Безвізовий (для поїздок зі службовою, туристичною, приватною метою за умови надання документів, що підтверджують мету поїздки) |
|
Непал |
Візовий |
|
Нігерія |
Візовий |
|
Нідерланди |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Нікарагуа |
Візовий |
|
Німеччина |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Нова Зеландія |
Візовий |
|
Норвегія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
О А Е |
Візовий |
|
Оман |
Візовий |
|
Пакистан |
Візовий |
|
Панама |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Парагвай |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Перу |
Візовий |
* крім ДП, СП |
П А Р |
Візовий |
|
Польща |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Португалія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Пуерто-Рико |
Візовий |
|
Російська Федерація |
Безвізовий |
|
Румунія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Сальвадор |
Візовий |
|
Сан-Марино |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Саудівська Аравія |
Візовий |
|
Сербія |
Безвізовий до 30 діб протягом 60 діб |
|
Сьєрра-Леоне |
Візовий |
|
Сирія |
Візовий |
|
Сінгапур |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Словаччина |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Словенія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
С Ш А |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Судан |
Візовий |
|
Таджикистан |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Таїланд |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Танзанія |
Візовий |
|
Туніс |
Візовий |
|
Туреччина |
Безвізовий до 60 діб |
|
Туркменістан |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Уганда |
Візовий |
|
Угорщина |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Узбекистан |
Безвізовий |
|
Уругвай |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Філіппіни |
Візовий |
|
Фінляндія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Франція |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Хорватія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Центральноафри-канська республіка |
Візовий |
|
Чад |
Візовий |
|
Чехія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Чилі |
Візовий |
* крім ДП, СП |
Чорногорія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Швейцарія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Швеція |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
Шрі-Ланка |
Візовий |
|
Ямайка |
Візовий |
|
Японія |
Безвізовий до 90 діб протягом 180 діб |
|
4 грудня 2013 р. Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 884 «Про затвердження Порядку підтвердження достатнього фінансового забезпечення іноземців та осіб без громадянства для в’їзду в Україну, перебування на території України, транзитного проїзду через територію України і виїзду за її межі та визначення розміру такого забезпечення». Постанова набрала чинності 19 грудня 2013 р.
З текстом постанови можна ознайомитись на веб-сторінці «Законодавство України» за адресою: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/884-2013-%D0%BF.
Порядок підтвердження достатнього фінансового забезпечення іноземців та осіб без громадянства (далі – Порядок) встановлює механізм визначення достатнього фінансового забезпечення іноземців та осіб без громадянства для в’їзду в Україну, їх перебування на території України, транзитного проїзду через територію України та виїзду за її межі до іншої держави та розміру такого забезпечення.
При цьому, дія цього Порядку не поширюється на:
1) іноземців та осіб без громадянства, які постійно проживають в Україні;
2) осіб, зазначених у частинах четвертій і п’ятій статті 16 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», у т.ч. іноземців та осіб без громадянства, які не досягли вісімнадцятирічного віку; іноземних туристів, які здійснюють круїз, тощо;
3) іноземців та осіб без громадянства, на яких поширюється дія Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту».
Іноземці та особи без громадянства для в’їзду в Україну, перебування на території України, транзитного проїзду через територію України та виїзду за її межі до іншої держави, якщо інше не визначено законами, повинні мати кошти в
20-кратному розмірі прожиткового мінімуму на одну особу з розрахунку на місяць, встановленого в Україні на день їх в’їзду в Україну.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць з 1 грудня встановлено у розмірі 1176 гривень.
Якщо строк перебування іноземця або особи без громадянства в Україні становить менше або більше одного місяця, зазначена сума ділиться на середньоарифметичну кількість днів місяця (30 діб) та множиться на планову кількість днів (до цієї суми додається п’ять днів) перебування, а саме:
ФЗ = ((20 х Пmin) : 30) х (КД+5),
де ФЗ - достатнє фінансове забезпечення;
Пmin - прожитковий мінімум на одну особу з розрахунку на місяць;
КД - планова кількість днів перебування на території України.
Під час визначення достатнього фінансового забезпечення іноземця або особи без громадянства враховуються належно підтверджені фінансові зобов’язання приймаючої сторони, що запросила іноземця або особу без громадянства. Так, відповідно до п. 1.13 Правил оформлення і видачі запрошень іноземцям та особам без громадянства на отримання візи для в’їзду в Україну, затверджених наказом МВС України від 08.10.2008 р. № 524, у клопотанні чи заяві з метою оформлення запрошення приймаючою стороною підтверджується інформація про фінансове забезпечення іноземця та особи без громадянства на період його перебування в Україні.
Згідно з частиною третьою статті 21 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» наявність фінансового забезпечення або гарантія його наявності може бути підтверджена шляхом пред’явлення для контролю:
1) грошових коштів у національній валюті України або у конвертованій іноземній валюті;
2) документа із зазначенням суми грошових коштів, на підставі якого можна отримати кошти в банківських установах України;
3) платіжної картки міжнародних платіжних систем з випискою з особового банківського рахунка заявника, що підтверджує наявну суму грошових коштів;
4) документа, що підтверджує бронювання або оплату житла, оплату
харчування в Україні;
5) договору на туристичне обслуговування (ваучера);
6) гарантійного листа приймаючої сторони, що запросила іноземця
або особу без громадянства, про взяття на себе зобов’язань із сплати всіх витрат особи, пов’язаних з її перебуванням на території України та виїздом з України;
7) проїзного квитка для повернення до країни громадянської належності або країни постійного проживання або до третьої країни.
Контроль за наявністю достатнього фінансового забезпечення іноземців та осіб без громадянства для в’їзду в Україну, перебування на території України, транзитного проїзду через територію України та виїзду за її межі до іншої держави або наявності у них можливості отримати достатнє фінансове забезпечення в законний спосіб на території України здійснюється:
1) у дипломатичних представництвах та консульських установах України під час оформлення віз для в’їзду в Україну;
2) у пунктах пропуску через державний кордон під час здійснення прикордонного контролю за процедурою контролю другої лінії;
3) територіальними органами або підрозділами ДМС під час продовження строку перебування на території України та під час оформлення запрошень іноземцям та особам без громадянства на отримання візи для в’їзду в Україну.
Іноземці та особи без громадянства в’їжджають на територію Автономної Республіки Крим та м.Севастополь України відповідно до законодавства та міжнародних договорів України.
Для іноземців з держав з візовим порядком в’їзду за отриманням візових документів слід звертатися до дипломатичних представництв або консульських установ України за кордоном.
Іноземці з держав з безвізовим порядком в’їзду можуть перебувати на території Автономної Республіки Крим та м.Севастополь України виключно за умови перетинання державного кордону в діючих пунктах пропуску через державний кордон України з проставленням відповідних відміток в паспортних документах або імміграційних картках.
Недотримання іноземцями та особами без громадянства законодавства України під час в’їзду та перебування на території Автономної Республіки Крим та м.Севастополь тягне за собою відповідальність згідно із законодавством України, а також може призвести до накладення міжнародних санкцій на них як до осіб, які підтримують тимчасову окупацію частини території України.
Інформуємо, що Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2014 р. № 121 затверджено Порядок надання медичної допомоги іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають або тимчасово перебувають на території України, які звернулися із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, та яких визнано біженцями або особами, які потребують додаткового захисту (далі – Порядок).
З текстом постанови можна ознайомитись на веб-сторінці «Законодавство України» за адресою: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/121-2014-%D0%BF.
Зокрема, Порядок регулює питання надання закладами охорони здоров’я медичної допомоги наступним категоріям іноземців та осіб без громадянства:
- які тимчасово перебувають або постійно проживають на території України;
- які звернулися із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту;
- стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту;
- яких визнано біженцями або особами, які потребують додаткового захисту.
Положеннями Порядку передбачається, що медична допомога, зокрема екстрена, надається іноземцям та особам без громадянства, які тимчасово перебувають на території України, на платній основі, якщо законодавством або міжнародними договорами України не передбачено інше.
Вартість медичної допомоги визначається закладом охорони здоров’я, який її надав, у встановленому МОЗ порядку, а оплата може здійснюватись у безготівковій формі або готівкою в національній валюті.
У разі укладення іноземцем або особою без громадянства, які тимчасово перебувають на території України, із страховиком-резидентом договору страхування (поліса, свідоцтва, сертифіката), що гарантує оплату вартості медичної допомоги (договір страхування), оплата зазначеної вартості здійснюється страховиком-резидентом шляхом перерахування коштів закладу охорони здоров’я, який надав медичну допомогу, за умови пред’явлення документа для оплати.
У разі укладення договорів про взаємне визнання договорів страхування між страховиком-резидентом та страховиком-нерезидентом гарантування оплати вартості медичної допомоги, наданої іноземцям або особам без громадянства, які тимчасово перебувають на території України, здійснюється страховиком-резидентом за наявності в іноземця або особи без громадянства відповідного договору страхування.
Оплата вартості медичної допомоги, наданої закладами охорони здоров’я, може здійснюватися також зазначеною в договорі страхування компанією з координації надання медичної допомоги, що провадить діяльність в Україні.
У разі, якщо вартість медичної допомоги перевищує страхову суму, іноземець або особа без громадянства сплачують різницю закладу охорони здоров’я, який її надав.
У разі відсутності в іноземця або особи без громадянства договорів страхування, а також неможливості документально підтвердити право на одержання безоплатної медичної допомоги в Україні, оплата вартості наданої медичної допомоги, зокрема екстреної, здійснюється іноземцем або особою без громадянства.
У разі відмови від оплати наданої медичної допомоги питання щодо компенсації закладу охорони здоров’я витрат, пов’язаних з її наданням, вирішується за участю відповідних іноземних представництв в Україні.
Іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають на території України, іноземцям та особам без громадянства, яких визнано біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, медична допомога надається за рахунок бюджетних коштів, передбачених на цю мету у державному та місцевих бюджетах.
Медичне обстеження іноземців та осіб без громадянства, які звернулися із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, іноземців та осіб без громадянства, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, та надання їм екстреної медичної допомоги здійснюються на безоплатній основі (за рахунок бюджетних коштів, передбачених у державному та місцевих бюджетах).
Пунктом 2 згаданої постанови Уряду України визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 р. № 667 «Про затвердження Порядку надання медичної допомоги іноземцям та особам без громадянства, які тимчасово перебувають на території України, та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».
Повідомляємо, що 09 травня 2014 року набрав чинності Закон України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі - Закон), яким, зокрема, визначено порядок в’їзду осіб на тимчасово окуповану територію та виїзду з неї.
З текстом Закону можна ознайомитись на сайті ВРУ (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1207-18).
Відповідно до статті 10 Закону громадяни України мають право на вільний та безперешкодний в’їзд на тимчасово окуповану територію і виїзд з неї через контрольні пункти в’їзду-виїзду за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України.
Водночас, в’їзд іноземців та осіб без громадянства на тимчасово окуповану територію та виїзд з неї допускаються лише за спеціальним дозволом через контрольні пункти в’їзду-виїзду.
Станом на сьогодні відповідний порядок в’їзду іноземців та осіб без громадянства на тимчасово окуповану територію розробляється причетними центральними органами виконавчої влади.
Разом з тим, Законом внесено зміни до деяких нормативно-правових актів в частині відповідальності осіб за порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї, а саме:
1. Кримінальний кодекс України доповнено статтею 332-1 (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2341-14/print1361973536672492):
- порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї з метою заподіяння шкоди інтересам держави караються обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк, з конфіскацією транспортних засобів. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією транспортних засобів. Згадані вище дії, вчинені організованою групою караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.
2. Кодекс України про адміністративні правопорушення, зокрема, доповнено статтею 204-1 такого змісту:
- порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї тягне за собою накладення штрафу від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб".
3. Статтю 13 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/3773-17) доповнено абзацом такого змісту:
в'їзд в Україну іноземцю або особі без громадянства не дозволяється:
- якщо така особа намагається здійснити в’їзд через контрольні пункти в’їзду - виїзду на тимчасово окуповану територію без спеціального дозволу або така особа під час попереднього перебування на території України здійснила виїзд із неї через контрольний пункт в’їзду – виїзду;
доповнено статтею 14-1 такого змісту:
- іноземцям та особам без громадянства, які прибули до контрольних пунктів в’їзду - виїзду з тимчасово окупованої території без відповідного дозволу, не дозволяється подальший проїзд та в найкоротший строк вони повертаються на тимчасово окуповану територію, з якої вони прибули, або в державу, яка видала паспортний документ.
У разі неможливості негайного повернення іноземця або особи без громадянства вони перебувають у пункті контролю в’їзду - виїзду до їх повернення.
Таким іноземцям та особам без громадянства у паспортному документі проставляється відмітка про заборону в’їзду в Україну на термін, зазначений у рішенні, прийнятому відповідно до частини третьої статті 13 цього Закону";
статтю 20 доповнено частиною четвертою такого змісту:
- забороняється здійснення транзитного проїзду іноземців та осіб без громадянства через тимчасово окуповану територію.
Передбачений цим Законом правовий режим діятиме до повного відновлення конституційного ладу України на тимчасово окупованій території.
Foreigners and stateless persons may entry the territory of the Autonomous Republic of Crimea and Sevastopol of Ukraine in accordance with the Law and international Treaties of Ukraine.
The Law of Ukraine "On protection of rights and freedoms of citizens and legal regime for the temporarily occupied territory of Ukraine", as amended on 05.09.2014, regulates a procedure for entry of persons in the temporarily occupied territory and the departure from it.
According to Article 10 of the Law the citizens of Ukraine have the right to free and unimpeded access to the temporarily occupied territories and the departure from it through the control points of entry and exit upon presentation of a document confirming the identity and citizenship of Ukraine.
However, the entry of foreigners and stateless persons to the temporarily occupied territory and the departure from it is allowed only by special permission through the control points of entry and exit.
As of today, the relevant draft of Regulations on entry-exit procedure of foreigners and stateless persons to the temporarily occupied territory, developed by the Border control Administration, is on the approval with the concerned Ministers.
Thus, the foreigners from countries with visa entry regime, have to apply to the diplomatic missions or consular offices of Ukraine abroad for obtaining a Ukrainian visa.
Foreigners from countries with visa-free entry regime, may entry the Autonomous Republic of Crimea and Sevastopol of Ukraine only if crossing the border at border crossing points across the state border of Ukraine with putting relevant stamps into their passport documents or immigration cards.
However, it is important to know that:
- Violation of order of entry into the temporarily occupied territories of Ukraine and the departure from it for the purpose of harming the interests of the state is punishable by imprisonment for up to three years or imprisonment for the same term, with confiscation of vehicles. The same acts committed repeatedly or by prior conspiracy, or by an official through abuse of office shall be punishable with imprisonment for a term of three to five years with deprivation of the right to occupy certain positions or engage in certain activities for a term up to three years and forfeiture vehicle. The above-mentioned acts committed by an organized group shall be punishable by imprisonment for a term from five till eight years.
- Violation of order of entry into the temporarily occupied territories of Ukraine and the departure from it punishable by a fine from one hundred till three hundred tax-free minimum incomes, or by an administrative arrest for up to fifteen days.
- Entry into Ukraine is not allowed for foreigners or stateless persons:
a. If a person attempts to enter the temporarily occupied territory through the control points of entry - exit without a special permission;
b. Foreigners and stateless persons who arrived to the control points of entry - exit from the temporarily occupied territory without permission, may not travel further and in the shortest time they should be returned to the temporarily occupied territory from which they came, or to a state that issued a passport.
The passport document of the above mentioned foreigners and stateless persons will be stamped mark on the prohibition of entry to Ukraine.
Transit of foreigners and stateless persons through the temporarily occupied territory of Ukraine is prohibited.
Stipulated by this Law legal regime will operate until the restoration of constitutional order of Ukraine on the temporarily occupied territory.